
MIRACULUM zostało założone w 1924 roku w Krakowie przez lekarza dr. Leona Lustra. Było jedną z pierwszych firm kosmetycznych w Polsce obok takich firm jak Max Factor czy Helena Rubinstein.
Kosmetyki MIRACULUM zostały już docenione na Światowej wystawie w Paryżu w 1931 roku, na której Spółka otrzymała GRAND PRIX za puder do twarzy. Innowacyjny duch założyciela Miraculum pozwolił mu szybko podbić rynek kosmetyczny – jako pierwszy w Polsce do promocji swych produktów wykorzystał znane i lubiane twarze – ówczesne celebrytki: Zofię Batycką - Miss Polski i Vice Miss Europy z 1930 roku oraz Hankę Ordonówną, największą gwiazdę okresu międzywojennego w Polsce.
Już w okresie międzywojennym oferta MIRACULUM obejmowała m.in.:
„wytworny puder egzotyczny dr. Lustra, wolny od wszelkich trujących metali, kryjący idealnie wszelkie niedociągnięcia cery”, olejki Negrita „przeciw zbyt intensywnemu działaniu promieni słonecznych”, krem Ultrasol chroniący przed mrozem i słońcem, nazywany „cudem techniki kosmetycznej”, otrąbki migdałowe – prekursor dzisiejszego peelingu, ołówki do brwi i warg, lakiery i zmywacze do paznokci, a nawet Depilex – preparat do mechanicznego usuwania zbędnego owłosienia. W roku 1955 apetyt na „zagraniczny luksus” zaspokajały luksusowe perfumy w szklanych flakonikach.
W 1971 – wprowadzono markę Pani Walewska, jedną z najbardziej znanych polskich marek kosmetycznych. Nazwa marki Pani Walewska pochodzi od nazwiska Marii Walewskiej, polskiej arystokratki żyjącej na przełomie XVIII i XIX wieku, w której zakochał się Napoleon Bonaparte.
Charakter marki podkreślają wysmakowane, powalające szlachetnym minimalizmem opakowania, które wyróżnia unikatowy kształt, stylizowany na kapelusz Napoleona.
Pionierskie receptury, bogate składy, zaufanie klientów. Miraculum od początku istnienia stawia na własne, oryginalne receptury oraz opakowania. SERIA GENERATION - po raz pierwszy w Polsce zastosowano w kosmetykach ceramidy, algi, struktury ciekłych kryształów.
Miraculum jest jedną z głównych firm na polskim rynku kosmetycznym. Celem nadrzędnym działaności jest jakość produktów i ich skuteczność, przy uwzględnieniu potrzeb kolejnego pokolenia naszych Klientów
Miraculum tworzy produkty przy zachowaniu szacunku do natury i ekologii a marki firmy mają źródło w bogatej historii i tradycji. W rezultacie nasze marki mają status „ikon” i odnoszą sukcesy szczególnie w Europie. Każda marka ma swój własny wszechświat, więc każda z nich wymaga odpowiedniego podejścia.
W portfolio Miraculum znajdują się kosmetyki do pielęgnacji twarzy oraz ciała, perfumy, depilacja i makijaż.
Od kilkunastu lat Spółka notowana jest na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Bogate doświadczenie
- Od 1924 roku czyli od początku istnienia Laboratorium Miraculum dynamicznie się rozwija, stawiając na własne, oryginalne receptury.
- Firmę od zawsze cechowały szybka i elastyczna reakcja na zmiany rynkowe oraz potrzeby klientów.
- Stale pogłębiana wiedza, doświadczenie oraz niezliczone godziny spędzone przez naukowców w nowoczesnym Laboratorium Miraculum o ogromnej tradycji to klucz do pionierskich receptur.
Przełomowe technologie
- Miraculum to pionier w dziedzinie przełomowych technologii zwalczających oznaki starzenia się skóry • Jako pierwsi wprowadziliśmy na rynek kosmetyczny rewolucyjne nowości, m.in.
- Spopularyzowaliśmy stosowanie ceramidów, alg, kwasów owocowych oraz struktur ciekłyc kryształów w produktach pielęgnacyjnych stosowanych poza gabinetami kosmetycznymi;
- Laboratorium idąc za światowymi trendami już w 6 miesięcy po globalnej premierze zastosowało bezpieczną i skuteczną alternatywę Botoxu – Bioxilift ®, a także doskonały składnik liftingujący Liftline ®;
- Pierwszy polski szampon w płynie Finezja też zawdzięczamy naukowcom Miraculum.